Незабаром 1 вересня, тож з кожним днем дніпрян все більше турбує питання: як саме буде організований навчальний процес у школах? Журналісти “Наше місто” зібрали найбільш розповсюджені питання з батьківських чатів та попросили відповісти на них Олену Яковенко, заступницю начальника управління освіти департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради.
— В який час буде проводитись дистанційка: паралельно з офлайн- навчанням чи в інший час?
— Треба розрізняти ці поняття. В нас є різні форми навчання. Є суто дистанційна форма і є змішана, коли діти в класі і лише декілька уроків — дистанційно. У другому випадку все залежить від розкладу та рішення педагогічної ради щодо вибору предметів для дистанційки та кількості учнів. Для тих, хто буде навчатись в першу зміну, лише після того, як вони повернуться додому, через деякий час буде дистанційне навчання. Для тих, хто — у другу зміну, дистанційні уроки, скоріш за все, будуть зранку.
— Чи буде у батьків можливість змінювати форму навчання дитини протягом року?
— Ми просимо батьків надати заяви щодо вибору форми навчання до 20 серпня. Зараз проводимо роз’яснювальну роботу: для того, щоб їх рішення були максимально виважені. Процес має відбуватись організовано. Будуть складені розклади уроків, відбудеться комплектування класів, розподіл навантаження педагогів. Так, розклад повинен бути динамічним. Звісно, батьки мають право змінити форму навчання.
— Коли починатимуться і закінчуватимуться уроки?
— Відповідно до санітарного регламенту, заняття можуть розпочинатись не раніше 8.00, друга зміна – не пізніше 14.00.
Тому ми пропонуємо таку модель: перша зміна – з 8.00, друга – з 12.00.
— Чому було прийняте рішення про введення другої зміни? Як діти, які навчаються ввечері, будуть встигати робити домашні завдання та відвідувати гуртки?
— Тому що в Україні війна. Державна служба якості освіти провела дослідження – були визначені освітні втрати. Не всі діти можуть якісно навчатись у дистанційному форматі. Та й вчителі не завжди можуть таким чином надати якісні знання. З різних причин – як суб’єктивних, так і об’єктивних. Тому Комітетом з питань освіти та науки Верховної Ради було запропоновано міським радам сприяти поверненню учнів на змішане навчання. Але ми не говоримо про те, що це буде на 100% змішана форма. Батьки мають можливість обрати – змішаною вона буде чи дистанційною. Також залишається індивідуальна форма – екстернат, сімейна форма.
— Як буде організований навчальний процес під час повітряної тривоги в укритті, якщо всі класи знаходяться в одному приміщенні? Чи буде компенсуватись втрачений час?
— Навчального процесу під час тривоги не буде. Але кожна школа, маючи організаційну автономію, вже розглядає можливості впровадження ігрових програм. Можливо, будуть використовуватись конструктори «Лего», розмальовки, навчальні фільми. Треба враховувати вікові особливості дітей. Щодо компенсації втраченого часу, вчитель може ущільнювати матеріал або викладати його асинхронно. Варіативна складова навчального плану передбачає ще й індивідуально-групові консультації. У протоколі Комітету з питань освіти та науки прописано, що години за варіативною складовою навчального плану повинні використовуватись на індивідуальний підхід для дітей. На початку року – на те, щоб повторити пройдене та надолужити те, що недовчили. А далі, щоб надолужувати те, що пропустили під час тривог.
— Чи можуть батьки забрати дитину зі школи, якщо лунає сирена?
— Ми не рекомендуємо це робити. Бо дитина потрапить після цього на вулицю, а там є небезпека. Якщо батьки забирають дитину зі школи під час тривоги, вони наражають на небезпеку і її, і себе. Краще почекати разом в укритті.
— Чи можуть сторонні люди заходити в укриття, якщо там є діти?
— Ми не можемо людям заборонити відвідувати укриття. Але спочатку під час тривоги туди підуть діти, а в же потім на вільні місця, інші. Вже сьогодні ми прописуємо, де в укритті буде місце для кожного класу. Там також передбачені місця для мешканців мікрорайону.
— Чи буде проводитись навчання з інклюзивними дітками? У якому форматі?
— У нас є укриття, що облаштовані спеціальними пандусами. В штаті є асистент вчителя та учня, який буде працювати з такими дітьми. Але жоден заклад не має права відмовити такій дитині у навчанні. Буде відкриватись клас з інклюзивного навчання.