Проїхатись містом на легендарному «літньому» трамваї, дізнатись, як влаштований всередені електротранспорт і навіть власноруч покерувати рухомим складом. КП «Дніпровський електротранспорт» пропонує цікавий досвід юним дніпрянам.
Маленький зелений трамвайчик часто рятує від виснажливої спеки своєю появою. «Літній», «екскурсійний», «ретро-трамвай» — він має багато назв і багату історію.
Прототип цього трамвая курсував Дніпром ще у 1897 році. Саме тоді у місті збудували перше депо.
Вагон, який ми бачимо на вулицях Дніпра сьогодні, вийшов на маршрут у 1956. У дев’яностих його вже планували утилізувати, та все ж знайшли альтернативу.
Нікіта Керенцев, провідний фахівець КП «Дніпровський електротранспорт» ДМР: «Цей вагон справно працював у вигляді пасажирського. Потім став службовим, після чого його вже збирались списувати. Але керівництво підприємства вирішило, що не можна списувати таку історично цінну річ, як ретро-вагон, та зробили з нього екскурсійний вагон».
З 1997 трамвай курсує з центру міста і до залізничного вокзалу. Сьогодні з вітерцем катає дитячу екскурсійну групу. Кінцева зупинка — трамвайне депо. З прогулянки містом — до розважальної лекції. Дітлахам розповіли і показали, як всередині влаштований трамвай. Електротяговий двигун, пульт керування, прискорювач…
Призначений для того, щоб трамвай плавно починав рухатись и плавно зупинявся, щоб люди на падали в салонах.
Дітлахам навіть дали власноруч покерувати рухомим складом.
—Керувати трамваєм тобі сподобалось?
—Так, але це було страшно, — розповідає екскурсантка Євгенія.
—Чому? Ти ж нікуди не рухалась?
—Ну тому, що звуки страшні.
Екскурсія з лекцією — рідкість для КП «Дніпровський електротранспорту». Спочатку карантин, потім повномасштабна війна. Втім, у майбутньому для дітлахів буде більше розважальних програм.
За матеріалами ДніпроTV.