Як ми писали раніше, Університет митної справи та фінансів разом з Сабадаш&Company й Молодіжним медіацентром Дніпра презентували на YouTube нову відеороботу на пісню Олександра Сабадаша “Діти бомбосховищ” . Для зйомок кліпу знадобилось більш ніж півроку активної роботи, пише “Наше місто“.
“Потім були нерви, зйомки, підбір реквізиту, монтаж, спецефекти. Наприкінці фінальний поспіх і знову нерви. Це пісня про любов і підліткову вразливість”, – наголошує ректор УМСФ Дмитро Бочаров.
Ось топ невідомих фактів про кліп:
1. Кліп знятий на однойменну пісню харківського музиканта Олександра Сабадаша, записану дистанційно як дует із дніпровською студенткою Ганною Шевченко (на беках – Наталя Шевченко і Олександр Сабадаш). Це, так би мовити, доволі депресивна й водночас оптимістична пісня, суть якої стисло можна передати словами: найгустіший морок – перед світанням.
2. За мінімалістичним на позір аранжуванням криється велика й складна робота звукорежисера й аранжувальника. Музичне аранжування пісні має виразно психоделічний присмак і характерне барокове багатоголосся на приспівах. Однак, унаслідок технічного збою під час остаточного рендерінгу відеокліпу відбулася перекомпресія аудіотреку, внаслідок чого звук суттєво погіршився. Порадившись, команда, яка працювала над кліпом, розцінила це як знак і вирішила залишити все як є, керуючись принципом: підвальному кліпу – “підвальний звук” (чим немало засмутила автора і звукорежисера).
3. Сюжет і візуальна складова кліпу зумовлені настроєм і атмосферою пісні. Це покладена на музику фантасмагорична історія про психологічний стан підлітків, яким вже скоро як два роки доводиться вчитися й жити в укриттях під час нескінченних повітряних тривог. Тут і зумовлені постійним стресом “емоційні гойдалки”, і спротив опіці дорослих, і міфологізація страхів і загроз… і, звісно, підліткові вразливість і ніжність. А головне – віра в перемогу добра над злом і повернення до нормального життя.
4. У кліпі присутня ідея двійництва, реалізована через задвоєння образів дорослих героїв у протигазах із їхніми моторошними альтер-его в масках Доктора Чуми. Юні герої також задвоюють дорослих, виступаючи їх антагоністами й так само виокремлюючись серед інших.
5. Метафорична форма позбавляє сюжет прямолінійності й додає йому художньої глибини, а локації та реквізит вражають своєю реалістичністю і похмурим шармом. Кліп знятий у дворі, приміщеннях та укритті Університету митної справи та фінансів, зі справжніми протигазами, технічними приладами й музейним реквізитом.
6. Безумовною родзинкою й окрасою роботи стала участь у зйомках неодноразового чемпіона собачих виставок красунчика-добермана Бо. Його перетворення з моторошної “собаки Баскервілів” на милого цуцика провіщає подолання небезпеки й усунення загроз.
7. Небезпека не зникає сама собою – її перемагає сила любові й рішучість, які буквально випромінюються юними героями у момент найвищої загрози й напруги. Момент зняття протигазів – це момент ініціації, яка робить із них справжніх героїв. Тепер вони самостійні, вони самі ухвалюють рішення й несуть відповідальність за себе й інших. Вони стають дорослими.
8. Червоний колір у кліпі символізує небезпеку й загрозу, зелений – їх відсутність.
9. Музиканти в кліпі без протигазів, оскільки музика, творчість, самореалізація – як ковток свіжого повітря, тому їм не потрібне захисне приладдя.
10. У роботі над кліпом брало участь близько 50 осіб, загальна тривалість відзнятого для 4-хвилинного кліпа матеріалу перевищує 12 годин, безпосередня робота в цілому тривала більш ніж півроку (перший знімальний день – 28 травня, прем’єра – 9 грудня 2023р.)
Нагадаємо, у Дніпрі виступив відомий український піаніст та композитор Євген Хмара з програмою «Музика для зцілення душі».